Kanał Augustowski był największą inwestycją Królestwa Polskiego XIX wieku. Na skutek wojny celnej pomiędzy Królestwem Polskim i Rosją a Prusami, Królestwo Polskie miało utrudniony dostęp do Bałtyku i tym samym drastycznie ograniczono import i eksport towarów. W celu ominięcia ceł pruskich rozpoczęto prace nad możliwością uruchomienia wodnego transportu śródlądowego o szerokim znaczeniu od Wisły przez Niemen do Bałtyku.

Kanał Augustowski to unikatowy , transgraniczny obiekt wodny należący do najdłuższych dróg wodnych w kraju. Jest jednym z najciekawszych zabytków techniki wodnej XIX w. a jednocześnie dużą atrakcją turystyczną o randze międzynarodowej. Całkowita długość Kanału Augustowskiego wynosi obecnie 103,4 km, z czego 80 km znajduje się na terenie Polski.

Kanał Augustowski

Kanał Augustowski posiada 18 śluz murowanych i 23 upusty, z czego 14 śluz znajdujących się w granicach Polski i aż dziewięć posiadających oryginalną konstrukcję XIX – wieczną. Kanał Augustowski pokonuje ogółem różnicę poziomów równą: 54,04 m. Jego zapotrzebowanie na wodę zaspokaja jezioro Serwy.
Kanał ocalał w swym zabytkowym kształcie jedynie dlatego, że nie został włączony do systemu handlowych szlaków wodnych na taką skalę na jaką przewidywali to jego projektanci i przez wiele lat pełnił jedynie funkcję wodnego szlaku turystycznego.
Połączenie Kanału Augustowskiego z Niemnem pozwoli nie tylko podróżować drogą wodną na Białoruś ale również otworzy wodniakom szlak na rzeki i jeziora Litwy i Łotwy. Zadziwiającym zbiegiem okoliczności jest fakt, że pierwszym decydentem w sprawie budowy Kanału Augustowskiego był car Aleksander a drugim tym razem na białoruskiej części Kanału jest również Aleksander nie car a Prezydent, który zdecydował się odbudować ten szlak wodny swoim ukazem No 2 z 8 stycznia 2004 roku.

 

Barki naszej floty to HABER 20 mini Reporter

Dzięki minimalnemu zanurzeniu, wynoszącemu w wersji bez kilu zaledwie 20 cm, nie ma praktycznie takich miejsc na trasach żeglugowych, kanałach, czy morskich wodach przybrzeżnych, które nie byłyby dostępne dla HABRA 20 mini Reporter. Wręcz przeciwnie: piękno przyrody, do tej pory z bliska nieosiągalne dla większych łodzi, stoi dla Państwa otworem i zaprasza na swoje odkrycie.
Dla zapewnienia stateczności kursowej można zastosować płytki długi kil – zanurzenie 0,35 m lub obsługiwane z kokpitu miecze boczne – zanurzenie 0,65 m. Wysokość HABRA 20 mini Reporter nad wodą wynosi 1,50 m (a w wersji z wysoką nadbudówką, która chroni miejsce sternika i kokpit przed wiatrem i deszczem – 2,17 m) – oznacza to, że nie ma takiego mostu na drogach wodnych, pod którym nie można by było przepłynąć.

Biorąc pod uwagę wygodę i przestronność wnętrza, powinien ten jacht nosić przydomek „maxi“ – pięć osób ma miejsce do spania, natomiast dwie osoby mogą bardzo komfortowo spędzić nawet kilkutygodniowy urlop. W forpiku znajduje się szerokie łóżko, na którym mogą spać trzy osoby, po złożeniu stołu w messie powstaje dodatkowa podwójna koja. Na przeciwko niej znajduje się wygodny kambuz z miejscem do pracy, dwupalnikową kuchenką spirytusową oraz zlewozmywakiem. Obok kambuza została usytuowana szafka na ubrania, a po przeciwnej stronie oddzielna toaleta z umywalką. Dodatkowo możliwa jest też zabudowa wnętrza według osobistych życzeń przyszłych armatorów, jak również takie wyposażenie dodatkowe, jak klimatyzacja, ogrzewanie, lodówka, prysznic etc. 

REJSY BARKĄ

Wakacje na barce to wspaniały sposób spędzenia urlopu z rodziną lub znajomymi.

Oferujemy czarter Barki turystycznej.Barkę można wynająć i pływać nią po Kanale Augustowskim poznając jego uroki.

Przejścia przez śluzy należą do najbardziej ekscytujących momentów rejsu wyczarterowaną barką. Podczas śluzowania jesteśmy zobowiązani do bezwzględnego wykonywania wszelkich poleceń przekazywanych przez śluzowych.

Pływając wyczarterowaną barką jesteś blisko natury, wynajęta przez Ciebie jednostka jest przestronna, ma prysznic, bieżącą ciepłą i zimna wodę, a ilość i pojemność półek, szafek i szafeczek zadowoli nawet najbardziej wymagających. Każdego dnia można w bardzo prosty sposób uzupełnić zbiorniki wody, czy to zatrzymując się przy śluzie, czy też cumując w jednej z miejscowości położonej na trasie rejsu.